zondag 17 maart 2013

Speuren en Appeltaart

Mijn vrouwtje moest zich zaterdag weer uitsloven in de keuken, ze ging een appeltaart maken. Ja de Chantals  maken er tegenwoordig een lekkere vreet cursus van. elke week nemen ze wat lekkers mee..en nu was mijn vrouwtje aan de beurt.
Na mijn rit in de discobus waren we weer op tijd op de plaats van bestemming. Toen we op ons plek aangekomen waren gingen ze natuurlijk aan de koffie en appeltaart. Alleen mijn vrouwtje verwachte een honger winter want de stukken appeltaart die ze mee had genomen daar teert een bruine beer de hele winter op.

Ze waren natuurlijk niet op tijd met alles naar binnen werken voor we begonnen. de 1 liep nog met de bakkie koffie rond en de ander was de appeltaart nog in de holle kies aan het proppen. wat een zooitje ongeregeld weer..




Toen ze eindelijk alles naar binnen hadden gewerkt konden we eindelijk aan de gang. Vandaag begon ik aan het vlakte revieren. 
Zoals bekent ging me hesje aan en me bringsel aan me halsband en voor uit..ja en daar ging ik..de beroemde 2 stappen..en draaide me weer om en begon tegen me vrouwtje aan te ouwe hoeren..maar die had vandaag weinig zin..gebeurde niks...toen zag ik ineens fred ( trainer) aan het eind staan en dacht hey jouw heb ik al eens eerder gezien..en ging heel enthousiast naar hem.. En toen weer snel terug  naar het vrouwtje...maar die stuurde me weer weg..ooooow..fred was dus niet degene die ze zochten..Maar nu ging ik niet meer zo enthousiast weg bij me vrouwtje..

Toen kwam me vrouwtje samen met ellen ( trainster) een stuk naar voren lopen en toen stuurde me vrouwtje me weer weg..Uiteindelijk ging ik naar het slachtoffer die ergens in de bosjes lag. Heel stoer van mij
Het bringsel pakte ik nog niet maar ging snel terug naar me vrouwtje.
En nu moest ik me vrouwtje naar het slachtoffer brengen. 
Dat ging eigenlijk best wel goed..met mijn enthousiasme ben ik weer een paar bereslofjes vooruit gegaan deze week.

Daarna gingen we naar Arthur voor apporteren..Yippieeee...Hij was in zijn vorig leven ook een stuiterbal..Tis altijd gezellig bij hem..en is net zo gek als wij..
Hij ging ons aan leren dat we het bringsel vast moesten pakken. zodra we hem vast pakje klikte me vrouwtje en kregen we worst. Ik zat als een standbeeld voor me vrouwtje want die had weer die lekkere worst bij..
Toen kwam Arthur eraan...en spontaan verslikte ik me tot 2 keer toe...Waarschijnlijk van alle speeksel die ik al geproduceerd had..want duurde wel lang voor ik worst kreeg..
Eerst moest ik het bringsel  waar Arthur mee voor me bek liep te zwaaien vast pakken..
Nou heel snel dan..Maar zodra ik de klik hoor spuug ik hem direct uit.
Toen Arthur zijn rondjes had gelopen gingen we apporteren..

Arthur lag hele maal in een deuk..onze hele groep was heel enthousiast ..maar apporteren..doe dat lekker zelf!!
Mijn vrouwtje gooide eerst met een bal...Ja geweldig om achteraan te rennen en zonder terug te komen.
Daarna ging Arthur met zijn dooie schaap gooien...En ja daar ren je ook vol enthousiasme naar toe..
en terug naar vrouwtje ..met natuurlijk niks in me bakkes..Daarna kwam Arthur met een houte klos aan..
Mijn vrouwtje gooide die weg en ik ging er maar eens bij kijken...en dat was het..toen kwam Arthur weer aan gestuiterd en probeerde me te verleiden om toch die houte klos te pakken.. Nou oke jongen ik zal hem naar me vrouwtje brengen..Dan loop je tenminste hier niet voor niks je longen uit je lijf voor ons geweldige leogedrag..
Nou me vrouwtje en Arthur blij..

Aan het einde van de les kwam Arthur weer een paar rondjes met zijn bringsel langs..
Dat werd natuurlijk weer vast-klik spugen!!! en dan WORST!!!
Daarna ging Arthur weer een verhaal vertellen maar ik wilde worst!! Maar ik kreeg niks van me vrouwtje..
Tot ik Arthur weer met dat bringsel zag zwaaien Tijdens zijn verhaal..En toen dacht ik..Ja daar moet ik zijn..
Dus hup op mijn doel af..Stond me daar uit te sloven voor hem..Van hey!!!  geef dat ding eens..
eindelijk had hij me door en gaf me het bringsel..en ik pakte hem braaf aan zo als ze willen dat we het doen..
YES!!!!!  maar ik had me worst..zei toch dat ik het wel kon!!

Zo en nu was het pauze..
jullie zien wel aan de foto's hoe die verlopen is..












Na de lunch..Nou ja wat er van over was nadat de buurkinderen zich er te goed aan hadden gedaan..
Ging ik speuren...ik liep rustig met mijn vrouwtje naar mijn groep en ineens zag ik ze weer..
JAAAA.. mijn vriendinnen uit Leonberg..
En ik mocht er niet naar toe van mijn vrouwtje..Gouden regel..Pffff
Moet maar snel september worden kunnen we tenminste spelen..
Nu moesten ze het met mijn leodans doen

Bij het speuren aangekomen..ging mijn vrouwtje eerst een spoor uitlopen en nu zaten er 2 bochten in..
Het eerste stuk ging redelijk...na de bocht ging ik eens wat om me heen staan te kijken
net doen of ik niet begreep wat ze bedoelde..
bij de volgende bocht liet ik zien dat ik haar wel snapte..hun neus op de grond ..voorwerp..en dan gelijk af..
En dan moet me vrouwtje het voorwerp laten zien..Maar daar was ik natuurlijk met me goddelijke lichaam boven op gaan liggen..wat er lag maakte mij niet uit..Ik wilde Worst..

Volgende week krijgen we een hindernisbaan...Nou wat dat nou weer is???
jullie horen het zodra ik weet wat dat is!!

Zo na weer een lange dag met hongerige baasjes en buurt kinderen 
heb ik er de kracht niet meer voor..
ik ben toe aan me rust...


Dikke Berepoot Dalton 
Tot de volgende keer weer...













Geen opmerkingen: