zondag 24 maart 2013

IJS (HINDERNIS) BAAN

Toen vanmorgen hier de deur op ging waren we helemaal door het dolle heen...Het sneeuwde en er lag een lekkere laag om door heen te scheuren. We leken na een tijdje wel ijsberen zo wit waren we.
Maar omdat alles wit was ging mijn vrouwtje maar op tijd van huis.
Dus om kwart over acht waren we weer onder weg naar Ermelo.
Vandaag zou er een hindernis baan zijn..Maar 1 van de trainers was wel heel fanatiek geweest..de hindernis baan begon hier al voor onze deur...met een gangetje van 50-60 km per uur reden we richting Ermelo.
Onderweg kwamen we ook grote sneeuw duinen tegen..Dus wij hadden de hindernisbaan al gehad.

Toen we eindelijk door konden rijden..hadden we er een voor ons zitten die reed alsof er nog een meter sneeuw op het wegdek lag..pffff



Omdat we eerder weg gingen had vrouwtje het idee om lekker in de auto te gaan ontbijten..
En die dacht dat ik gek was..ik hoorde dat wel en rook het ook..
Dus ik kwam even naar voren om te vragen of ze wel eens van delen had gehoord..
want je gaat natuurlijk niet alleen zitten eten..Dat is niet netjes..
Ik kreeg een lekker stukje boterham en ben weer gaan slapen..
Na een poosje kwam ik toch maar weer eens naar voren...zijn we er nu nog niet?

Eindelijk na 2 1/2 uur waren we op de plaats van bestemming..
Fedor was weer helemaal door het dolle heen..
Op onze plek aangekomen was het natuurlijk weer zo ver..
Ja koffie en CAKE!!!...tis toch niet te geloven hoor..ze slippen hier nog dicht met al hun gevreet..
gelukkig zijn wij heel beschaafd en niet van die vreselijke vreet monsters als onze baasjes.

En daar gingen we dan...ik mocht beginnen met de hindernisbaan..
Eerst wilde ze dat bringsel weer aan me slijten..maar dat heb ik ze nog niet goed duidelijk gemaakt dat ik dat ding echt niet moet!!
Na het bringsel weer in me bek gehad te hebben en hem nog vlugger te hebben uitgetuft , ging me vrouwtje er ineens in een gangetje er vandoor.
ik ging der snel achteraan en zorgde dat ze niet zo hard liep dus af en toe flink voor der voeten te gaan lopen en anders er tegen aan te springen dat loopt niet zo heel makkelijk..
De baan op zich ging best goed, bleef goed bij me vrouwtje en we gingen als de brandweer...TOT
Mijn vrouwtje ineens op der knieën ging en weg kroop onder een of ander raar net..
ik dacht wat doet ze nou..is ze gevallen..dus ik er als een idioot achteraan..
halverwege ging ik er voorbij en ging voor der liggen..eerst ben ik met mijn poot op der kop gaan rammen om te kijken of ze wel bij was..
daarna ging ik als een dolle om der heen springen..nou ja zover dat gaat onder een net..
als ze gevallen is moet ze blijven liggen en niet wegkruipen..Dus daar zorgde ik voor dat me vrouwtje niet vooruit kon kruipen...Gaat me vrouwtje ineens keihard zitten lachen en zegt dat ik door moet lopen..
Hallo ik probeerde je alleen maar te helpen...jij gaat ineens op je knieën verder.
Uiteindelijk heb ik haar er maar door gelaten..onder het net vandaan gekomen..zag ze er niet uit..muts scheef op der kop en het halve bos hing in haar kleren..
Verspilde tijd vanmorgen voor die spiegel


Na de hindernisbaan mocht ik weer gaan speuren..

Nadat ze het spoor had uitgelopen kwam ze mij weer halen..
De vingers naar de grond en ze riep speur...
En ik dacht..ja daaaag...
En nogmaals zette ze me naast haar neer en weer kreeg ik het commando speur...
Nu waggelde ik wat naar voren en keek wat in het rond..
En ja hoor het waait en dan ga je een spoor uitlopen over een zand pad..
Die haar kleur past echt bij me vrouwtje..
dus ik liep een meter van de plek waar zij het spoor had uitgelopen..want ja daar rook ik ook wat..
en ineens nam ik een sprintje en vond het eerste voorwerp.. Dat betekent WORST!!
Daarna kreeg ik weer het commando speur..
ook hier probeerde ik onderuit te komen..
Maar nee hoor moest echt gaan speuren..dus ik liep weer vooruit..keek me vrouwtje nog even aan of ik echt niks kreeg als ik niks vond..
maar nee hoor...speuren..Okay ik me neus op de grond en liet haar zien waar het voorwerp lag.
En weer lekker WORST!!
Daarna kwam de trainer nog even vertellen dat ik het goed had gedaan en dat ik best wist wat ik moest doen maar me af en toe van de domme hield..
Nou ik ben me van geen kwaad bewust...

Nu was het pauze
En Ja hoor..gingen onze baasjes aan de soesjes..
Daarna hebben Fedor en ik ons beste schooi gezicht opgezet...



Nadat we lekker hadden gesmuld van de worst gingen we weer verder.
we bleven niet te lang stil zitten met die kou...

Nu ging ik vlakte revieren
het slachtoffer had zich weer verstopt..
mijn vrouwtje stuurde me weer vooruit..
zoals altijd draaide me weer om ..begon tegen der te schelden...niet dat dat wat helpt..
maar ja ooit zal dat kwartje toch wel vallen bij der..
ben nog een paar keer bij der geweest maar nee ze wilde niet mee.
Uit eindelijk ben ik snel richting het slachtoffer gerent..snel een rondje erom gelopen van zo ik heb je gezien hoor..En terug naar me vrouwtje..
Daar aangekomen...het zal is niet zo zijn..vraagt ze waar is ze dan  pfff
soms is me vrouwtje zo vermoeiend..
Na veel tegen sputteren heb ik der dan maar naar het slachtoffer gebracht..
Dat was jackpot...kreeg veel lekkers Hmmmmm

Toen waren we klaar..
Mijn vrouwtje is toen nog even bij Fedor gaan kijken die was op de hindernisbaan bezig.
Ze heeft gefilmd wat er gebeurd bij dat net..alle baasjes vallen daar op hun knieën..
LEVENSGEVAARLIJK!!
Maar goed dat een aantal hier slachtoffers kunnen opspeuren







Zo we hebben het weer gehad voor vandaag
Tot de volgende keer..
Dan hebben we een wandeling met opdrachten..
Wandeling is er vast bij gedaan voor onze baasjes met al dat gevreet..
Nou ik ga nu slapen..
soms zijn baasjes en vrouwtjes best vermoeiend


Berepoot van Dalton






Geen opmerkingen: