zondag 3 februari 2013

DALTON ZIJN 1STE SPEURAVONTUUR

Zo als jullie misschien wel weten heeft mijn vrouwtje me 2 weken geleden verteld dat we gingen speuren.
nou vandaag was het zover...Nadat we de meiden bij de oppas hadden gebracht gingen we op weg.
Zo als altijd heeft het vrouwtje de radio aan staan..Nu had ze hem voor de verandering op Q-music staan..En ja wat hebben ze daar tussen 9 en 10 ..Het foute uur..Nou dat heb ik geweten..de radio ging weer harder alsof ze doof was..en ja werd een heel fout en lang uur...jemig wat kan mijn vrouwtjes vals zingen zeg..Toen ik er even wat van ging zeggen ..begon ze alleen maar harder te blère..ook maar niet meer doen..

Na 1 1/2 uur stopte de auto..en ik dacht hè hè we zijn er...maar nee hoor..pitstop voor het vrouwtje...de zeikerd!
We moesten nog een klein stukje rijden nu..we moesten op een parkeerplaats met een frietkraam..nou ik ruik ik op kilometers afstand al..Maar mijn vrouwtje niet en ziet het ook weer veel te laat en scheurt en plankgas voorbij..dus ja moest ze weer keren..Tja je laat ze rijden ...

Toen we eindelijk op de parkeerplaats waren zag ik mijn grote vrienden Ivar en Fedor al lopen..
En natuurlijk moest vrouwtje weer eerst priet praat gaan houden naast die auto..Iemand vroeg naar de naam stuiterbal en co...waarom die naam...Nou die vraag werd beantwoord toen eindelijk de deur op ging..
Feeeeestje..Ik, ivar en Fedor waren weer blij elkaar te zien.

Toen we een stukje het bos in waren gelopen was ons kamp...

Daar zag ik mijn grote vriendinnen Mojo en Eby..ook daar moest ik me ff voor uitsloven...was gelijk in overtreding van de gouden regel..Mag niet naar honden die vast zitten...Maar heb ze toch ff begroet..hahaha
Daarna kreeg ik me eigen boom..



Alle baasjes werden in groepjes verdeeld..en ik begon met vlakte revieren..
Onze baasje kregen een geel hesje aan..

Mijn vrouwtje deed me een hesje aan en ging op een blauw matje liggen, Daar moest ik dan naar toe rennen..Dat was een makkie..
Daarna ging er een vreemde man er met mijn favoriete speeltje meneer aap weg.. En ik had zo iets..Prima joh..zolang je me vrouwtje niet mee neem vind ik het allemaal best.
Tot dat mijn vrouwtje mij vooruit stuurde om naar die man te gaan die daar lag met mijn aap op dat matje..
Heel enthousiast nam ik twee stappen en stopte en keek om..Tjonge jonge heb mijn vrouwtje kruipolie gedronken vandaag of zo kwam geen meter vooruit..en maar tegen me zeggen vooruit!! En ik dacht daaag
Daarna nam ze twee stappen en weer riep ze vooruit en weer nam ik enthousiast 2 stappen..en weer kwam ze niet mee..Ik dacht..hey lolbroek ..jij geeft die aap aan die man mee en dan mag ik hem gaan halen..lekker baasje ben je...en ze riep maar vooruit...ben toen maar even heel snel naar die man gerent en met me neus die aap aangewezen..en toen weer snel terug naar het vrouwtje...Toen ging die helemaal uit der dak..goed zo..Ze  moet denk ik der ogen even opnieuw laten opmeten...als ze op 5 meter afstand niet ziet dat die aap bij die man lag waar ze hem zelf aan had gegeven..is het toch niet zo goed met je zicht..

Toen ik klaar was werd ik terug gebracht naar me boom...Daar zat Ivar ook te wachten..Toen ze me aan de boom had gelegd liep ze gewoon weg...ik nog roepen maar nee hoor..gehoorapparaat stond ook nog uit..
Moet niet gekker worden...Eindelijk kwam ze naar een kwartier weer terug ik was helemaal happy..

Daarna gingen we naar Arthur daar gingen aporteren en met de clicker aan de gang.
De eerste oefeningen gingen best goed..kreeg hele lekkere worst in me mik gegooid..nou dit vind ik wel heel geweldig...tot we gingen aporteren..mijn vrouwtje had speeltje meegenomen waar ik thuis mee door het huis danst..mijn baas je gooide hem weg en ik moest hem dan pakken...Tenminste dat was de bedoeling..
Ik keek mijn vrouwtje aan zo zag jij dat ook voorbij vliegen...ik was niet van plan om bij mijn vrouwtje weg te gaan want die heb lekkers...veel beter dan dat pluche ding..Daarna kwam arthur nog te hulp die vond ik wel interressant Alleen die jas..bah bah  had me zonnebril wel op kunnen zetten.. maaaar  misschien heeft hij ook wel zo'n wandelende voerzak...maar niks niet aporteren..lag mij daar best..ook het speeltje wat arthur gooide..niks aan..
Daarna gingen ze kijken of we het bringsel vast wilde pakken...Nou ook dat hoefde ik niet...geef mij maar worst..telkens als arthur iets in me mond gooide ..spuugde ik dat met de zelfde rotgang weer de grond op..mot ik daar mee...geef mij maar worst..Stonden ze daar een beetje te lachen met zijn alle..Arthur zei dat ik een ster was in het uitspugen whahaha..je moet ergens goed in zijn toch??
Maar wat ze daar niet weten dat ik thuis met de halve inboedel rond ren...Sokken, vegers, knuffels, wasgoed etc.. Dus ik weet wel hoe ik iets vast moet pakken maar nu het mocht ik het en dan doe ik het lekker niet...Alleen als het eigenlijk niet mag is het veeeeel leuker..

Daarna hadden we pauze...
Chantal ( vrouwtje van Ivar en Fedor) kwam even gezellig met me kroelen, toen me zoon Ivar er ook bij wilde maakte ik ff duidelijk dat ik ff bezig was...Maar wat doet mijn vrouwtje gaat die knuffelen met Ivar..Nou daar heb ik ff een einde aangemaakt, Vrouwtje even op de grond gewerkt en er boven op staan te dansen en toen mochten Ivar en fedor natuurlijk wel helpen..zo dat zal der leren...En was toch zo lekker bezig heb ik gelijk even een spoortje uitgelopen in het gezicht van mijn vrouwtje..Best charmant 2 mooie rode strepen op der gezicht. Nog iets waar ik goed in ben..






Mijn laatste onderdeel was speuren, nou dat deed ik best goed...en kreeg natuurlijk weer lekkere worst in me mik gegooid..Dat vind ik het leukste onderdeel..VRETEN!!!

Om 15:00 zijn we weer op weg naar huis gegaan...Ben lekker gaan slapen en heb niks meer gehoord of gezien...
Over 2 weken gaan we weer...Eens kijken of ik nog meer lachers op mijn poot kan krijgen hahaha

BEREPOOT  DALTON


4 opmerkingen:

elianne zei

Geweldig om te lezen!!!!!

wahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Fedor zei

Whahahahaha, was een geweldig gezicht toen ze met z'n drieen bovenop je zaten. Volgende keer ga ik het filmen :-). Leuk verhaal, heb in een deuk gelegen. Heb alweer zin in over 2 weken.

van Marinushof zei

prachtig!!! jullie hebben je prima vermaakt!!

sandra zei

Superrrrrr,goed gedaan!! dikke knuffel voor men beertje