zondag 8 september 2013

Bieke

Bieke had al een aantal maanden een paar harde balletjes rond de melkklieren zitten.
een paar weken geleden was er 1 zo groot als een halve tennis bal.
Na een bezoek aan de dierenkliniek kreeg ik het advies om bij haar beide rijen tepels weg te halen en haar te laten steriliseren.

Deze operatie moest in 2 keer gebeuren en zijn heel zwaar voor de hond.
Dit ging inhouden dat Bieke de komend jaar in de lappenmand zou zitten.
Bieke heeft er verder totaal geen last van..is zo gek als een deur en stuitert samen met Stuiter door de tuin of ze nog 2 jaar is

Ik ben toch nogmaals langs mijn eigen dierenarts geweest, om het te laten controleren
die zei het zijn mamatumoren.
Hij vond het ook een zware operaties voor een hond die in december 9 gaat worden.
Hij zei dat ik het niet moest onderschatten
En dat het groeien van de tumoren niet te voorspellen is..kon nog maanden zijn of weken

Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen, en 2 zware operaties voor Bieke was geen optie voor haar. Een jaar lang niet stuiteren en alles doen waar ze zin in heeft..Dat is geen leven.
En ik had er geen goed gevoel bij

Dus heb ik aan Annie ( http://anniesheilzamekruiden.nl/) gevraagd of ze misschien homeopathische druppels had voor Bieke om haar te ondersteunen en kijken hoe het gaat.
Ik heb hier al eerder positieve resultaten gezien bij mijn honden
Dus heeft ze speciaal voor Bieke druppels gemaakt

Bieke staat nu 5 weken op drie verschillende druppels en de bal die zo groot was als een halve tennis bal was nu zo groot als een kastanje. de andere zijn zo klein als een erwtje.
Mijn eigen dierenarts was erg verbaasd toen hij ze afgelopen week voelde.
alles zag er rustig uit.

We gaan het gewoon afwachten hoe het gaat lopen. 
Zolang ze niet groter groeien gaat het goed, ze zitten mooi ingekapseld ..
Dus we gaan proberen er de rem op te houden. 
Ik weet iig dat ik Bieke een groter plezier mee doe. De druppels vind ze heerlijk..
En Stuiter is er ook blij mee..Kan hij oma zo af en toe lekker slopen..
Nu rent ze lekker over het strand en kan ze lekker zwemmen.
Als ik gekozen had voor de zware operaties was dat niet meer mogelijk..lopen aan een lijntje dat was het dan voor het komende jaar...
Bieke gaat lekker Stuiterend verder...Op naar ons volgende uitje











2 opmerkingen:

van Marinushof zei

Ik vind dat je een goed besluit genomen hebt,gewoon laten gaan en met de hulp van de druppels gaat het misschien nog jaren goed.xxx Mirella

Anoniem zei

Ik zou hetzelfde gedaan hebben, Chantal. Zeker omdat de tumoren ingekapseld zitten, en daarbij komt ook nog dat de druppels helpen! Je weet ook niet wat je gaat verspreiden via bloed/lymfevaten wanneer ze de boel open zouden maken.Laat Bieke maar lekker stuiteren! Mari-Anne.