maandag 6 mei 2013

Speurexamen & BBQnoeien

Zo Gisteren had ik mijn laatste cursusdag van het speuren.
Mijn vrouwtje had besloten dat vandaag iedereen mee mocht. Dus ik ging op stap met mijn eigen harem.
Zo als de meeste van jullie weten rijdt onze bus niet op diesel maar op de decibellen die mijn vrouwtje en de radio onderweg produceren..Nou geloof me daar kan je toch een aardig stuk op stuiteren over de weg.

Daar aangekomen was het natuurlijk eerst weer tijd voor een stuiterende begroeting..
En dan op naar onze boom..
Daar aangekomen gingen mijn vrouwtje en het baasje en vrouwtje van mijn onze grote vrienden Ivar en Fedor natuurlijk aan de koffie...En ineens haalt mijn vrouwtje een hondebak uit der tas en de zat vol met stukjes cake..ZOOOO.. nou vrouwtje fijn dat je ook aan ons heb gedacht...maar tot ons alle grote verbazing gingen onze baasjes met koffie en de cake naar de groep en deelde ze daar uit...pffff
Wij gaan op speurcursus en onze baasjes op vreetcursus!!



Nadat ze eindelijk klaar waren gingen we dan eindelijk wat doen. Ivar, Fedor en Ik zaten weer gezelling in 1 groep. Wij begonnen met sorteren en apporteren.
het was examen dus we moesten laten zien wat we geleerd hadden..
Dat deden we natuurlijk ook ..
In Leo- style.

Ivar begon met sorteren..
WAT GAAN WE DOEN?

FF WACHTEN BAAS...FEDOR RIEP ME..

NOU VERTEL..

STOKJE ZOEKEN

JA DIE HEB IK NET AANGEWEZEN..

 ZO EN BEN IK GESLAAGD? JUF ELLEN

na Ivar was het mijn beurt..
JA HEERLIJK DIE WORST..

DUS IK MOET ONS STOKJE GAAN ZOEKEN?

TJONGE, DER LIGGEN ER WEL VEEL..

NOU BAAS.. BEN ER MAAR OP GAAN LIGGEN.
DIE VAN ONS ZIT  ER VAST BIJ

WAT OPNIEUW?

JUF ELLEN KAN ECHT GOED DRUMMEN MET 2 STOKJES..

BEST GEZELLIG DAT GEDRUM, MAAR IK WACHT OP MIJN
WORST..VOOR MIJ GEEN STOKJES VANDAAG

IK WAS TOCH GEWELDIG BAAS??

Nadat ik klaar was en duidelijk had laten zien dat ik vandaag geen stokjes meer ging zoeken .
Was Fedor aan de beurt!!

KOM OP FEDOR JE KAN HET!!

BEN AL ONDERWEG

KIJK BAAS HIER LIGT JOUW STOKJE

VANWAAR DIE TANG?
ZIT ER KWIJL AAN HET STOKJE

IK HEB JULLIE NU 2 KEER LATEN ZIEN DAT IK 
HET KAN.. 3X IS ECHT TE VEEL VAN HET GOEIE..

ZO HEEFT ER IEMAND EEN VUURTJE?

GOED ZO FEDOR!!

Na het sorteren moesten Fedor en ik ook nog even apporteren..
Ook al zo'n favoriete bezigheid van mij..

EN DAAR GAAT MENEER AAP

EN DAAR GA IK

JA JA IK ZIE HEM..

KIJK BAAS HIER LIGT HIJ..

JULLIE KUNNEN VEEL BETER APPORTEREN DAN IK

HEB JE NIET WAT LEKKERS?

BLOK?  WELK BLOK?

DIT IS HET BETERE WERK

na mijn geweldige prestatie was Fedor aan de beurt..

EN DAAR GAAT DE EEND..

JA JA IK ZIE HEM

HEB HEM....EUH..TOCH MAAR NIET

AAH FEDOR...

OKE ZAL HEM EEN STUKJE MEENEMEN..

ZO DAT IS WEER VER GENOEG..

Bij dit eerste onderdeel was onze positieve feedback dat onze baasjes
als we dit helemaal onder de knie wilde krijgen..
vooral moesten oefenen..

Na dit onderdeel gingen we speuren.
Dit deden we alle drie heel goed..
onze baasjes waren trots

ZE ZIJN NU HET SPOOR AAN HET UITLOPEN

ZO MIJN TUIG OM

JA DIE VAN MIJ HEB HULP NODIG..
WEET NOG NIET HOE DIE OM MOET

JA JA IK BEN WAT OP HET SPOOR

LIGT BEST LULLIG OP ZO'N BOOMSTAM..

JA IK HEB OOK ALLES TERUG GEVONDEN

ZO VROUWTJE WEER TROTS

JA BAASJE IS WEER WAT VERLOREN..

ZO VROUWTJE.. SPULLEN VAN HET BAASJE WEER GEVONDEN.

Na het speuren was het lunchtijd!!
Dit was er een met hindernissen voor onze baasjes..want nu waren we met 5
dus het moest toch lukken..

GAAT ER GOED IN HÈ

DELEN?

KRIJG JIJ EEN KUSSIE

MOET WAT ANDERS VERZINNEN

ZAL IK HET EENS PROBEREN

AAAAW VROUWTJE

ZO DAT IS BINNEN.

OMA KAN OOK SPEUREN...
NAAR LEKKERS IN DE ZAKKEN

KIJK DAAR NOU

SPELEN? 

NEE BAASJE PESTEN IS VEEL LEUKER




WAT EEN ZOOITJE ONGEREGELD


BIJ DE BUREN NET ZO..

DE BUURTJES


Na de lunch hadden we nog 1 onderdeel te doen..
Vlakte revieren..

Als eerste mocht Ivar op zoek gaan naar het slachtoffer..

ZOEK ZOEK..

HEY WAT IS DAT DAAR

JA IK HEB DER GEZIEN

HEY VROUWTJE

 YOEHOEEE

IK WEET WAAR ZE IS

IK LAAT JE HET WEL ZIEN

DEZE KANT OP

KIJK DAAR LIGT ZE!!

nadat Ivar het slachtoffer was Fedor aan de beurt..

ZO HESJE

IK MOET IEMAND GAAN ZOEKEN

OKAY..

DAAR GAAN WE DAN

GEVONDEN

GA JE MEE

IK WEET WAAR ZE LIGT

HET WAS HIER TOCH ERGENS..
EENS EVEN DE BOEL BEKIJKEN..

O JA DEZE KANT OP



ZO WEER IEMAND GERED


GOED VAN MIJ HE..
IK HEB JE WEER TERUG GEVONDEN.

Na dat fedor mijn vrouwtje weer terug had gevonden mocht ik gaan zoeken.

WIE ZIJN ZE KWIJT

JA JA IK GA ME BEST DOEN

WAAR HANGT ZE UIT

HEY IK ZIE WAT

HEB DER GEVONDEN!!



WIE IS DIE MAN TOCH DIE HIER OP ZONDAG
ELKE KEER IN HET BOS IS.

O JA WAAR ZE IS

JA REMI ZE KOMT TERUG

KOM VROUWTJE..

KIJK HIER LIGT ZE

HEB JIJ OOK WAT LEKKERS BIJ JE?

Zo nadat we iedereen weer terug gevonden hadden. De een wat sneller dan de ander..
was deze opdracht toch goed geslaagd

en toen was het tijd voor het laatste woord van onze trainers..
En ja hoor we waren allemaal geslaagd!!
Zo dat hebben we toch even geflikt met zijn alle.







wij hebben geweldig genoten de hele cursus en vooral ook veel gelachen en plezier gemaakt.
Wij willen daarom ook:
Henry, Ellen, Fred, Arthur, Irene en Laila bedanken
dat ze het al die weken met ons hebben uitgehouden 
Dikke berepoot van Dalton, Fedor en Ivar.

Nadat we klaar waren en weer al onze spullen hadden gepakt was het tijd om naar huis te gaan..
Maar onze auto rit terug duurde veel korter..
Toen de deur van de auto open ging waren we ook niet thuis maar bij onze vrienden Ivar en Fedor.
Ze hadden besloten om de cursus af te sluiten met een BBQ.

DE BUURT MAG MEEGENIETEN

MOGEN WE ER OOK BIJ

GEZELLIG HOOR ZO'N BBQ


WEET PRECIES WAT JE BEDOEL

ZIJN JULLIE AL KLAAR?

EET JE DAT NOG OP?

Het was een bere gezellige dag
en nu liggen we er lekker van bij te komen
zzzzz  zzzzz zzzzz

Berepoot van:
DALTON, BIEKE EN ESKA



























Geen opmerkingen: