donderdag 4 april 2013

------------ Klaagzang van een dekreu -------------



Het is mijn taak puppies te verwekken,
Daartoe krijg ik vaak slechts twee keer
een kans.
De meeste teefjes komen te vroeg,
een enkeling te laat,
Is de dekking gelukt dan ben ik een
“grote vent “en maakt iedereen 
een vreugde dans.

Voor de pups die dan komen ben ik
slechts voor de helft verantwoordelijk,
Voor hun tanden,ruglijn ,hoekingen,
ogen en zo veel meer.
Onthoud dus goed:HALF
verantwoordelijk !!!
kijk maar in de erfelijksheidsleer.

Bovendien draag ik de pups niet en zorg 
Ik ook niet dat ze groeien,
Ik voed ze niet op en maak ze zeker niet 
showklaar.
Hoe ze zich verder eventueel ontwikkelen 
is niet mijn pakkie-an.
Daarvoor moet je bij hun moeder zijn en
anders hun fokker/eigenaar.

Ik bemoei me niet met fokplannen,
Stambomen zeggen me dus ook geen
kloot.
Al die fokregels boeien me niet
en wie “eerste keus”is van de pups……al
sla je me dood !!!

Het is mijn taak niet om garanties te
geven,
Niet op gezondheid,schoonheid ,noch
gedrag.
Het enige wat ik doe is dekken,
met de juiste titels ,afkomst of eigenaar
soms wel elke dag.

Het is ook niet mijn taak om CAC,s uit te 
delen;
Ik ben geen keurmeester,maar een
gewone sul.
Doch iedereen legt wel al het goede in
mijn nakomelingen bij mij neer,
Goh…wat zijn ze dan gul.

Wat mij echter telkens weer verbaasd,
Is als één van mijn kinderen wel wat
mankeert.
Men ook niet over mij raakt uit geraasd;
Alleen ben ik dan ineens een 
WAARDELOZE dekreu.
en wordt ik een verdomhoek 
geparkeerd.

“Fokken is Gokken” en “It takes two to
tango”
Drong dat nou maar eens door tot
ieders brein.
Had iedereen maar net zo veel verstand
van fokken als ik van dekken.
Dan zou het binnen de hele kynologie
veel leuker zijn,

Geen opmerkingen: