zondag 17 februari 2013

SPEUREN LES 2

Vanmorgen weer ingestapt in de rijdende disco van me vrouwtje..Heb vandaag maar geen commentaar meer gegeven op die herrie daar voor in die bus. Wel moesten we natuurlijk weer 2 keer stoppen voor het vrouwtje. Die ken volgens mij alle wc's langs de snelweg uit der hoofd..ze is daar vaste klant.

Op de plek van bestemming aangekomen heb ik eerst mijn vrienden Ivar en Fedor en hun baasjes Chantal & Remi begroet. Daarna zijn we gezellig met zijn alle naar onze boom gelopen.
Daar aangekomen moesten ze eerst weer koffie drinken..Duurt weer eeuwig voordat die mensen opgang komen hoor...Ik was er allang klaar voor.

Ik mocht vandaag beginnen met speuren. Ze vroegen hoe de oefeningen thuis gegaan waren.  Mijn vrouwtje zei dat ik er een feestje van maakt...Nou snap helemaal niet hoe ze daar bij komt hoor..
we werden eerst even aan een boom gelegd zodat ze een spoortje uit konden lopen.

Hey vrouwtje loop eens een beetje door zeg!!!


daarna kreeg ik me tuig om..hoorde mijn vrouwtje alweer mopperen..hij past niet om je speknek..en om die buik van je..Ik dacht ja ja..schiet nou maar op..Toen we klaar stonden om te gaan speuren zei onze trainer tegen me vrouwtje..Het tuig zit verkeerd om..En maar tegen mij mopperen..speknek, dikke buik puh..
ze moet de volgende keer dat ze der haar weer verft nog een slag lichter nemen...want wat een lichtje is dat vrouwtje van me..Dom ding.
Toen eindelijk me tuig wel goed zat en me maag inhoud nu niet in me strot zat..konden we beginnen.

Ik ging goed van start had de vaart er goed in zitten en ineens na ik een spurt naar het voorwerp...euh toch maar niet en  nam ik de afslag naar links daar lag iets lekker dus ging daar eens even uitgebreid voor liggen om dat eikeltje een op te vreten...bleek dat niet de bedoeling te zijn..moest toch speuren? ze zegt alleen maar speuren en zegt niet zoek dat blauwe ding.. daarna moest ik nog een stukje verder speuren..en dat gaat me vrouwtje in de weg lopen..ze moet achter me lopen..ze blokkeert zo me hele zicht en ik ruik alleen nog maar de worst in der jaszak.

Daarna mocht ze nog een spoortje uitlopen en nu maar met 1 voorwerp. 
Nou toen heb ik der wel even laten zien dat ik prima kan speuren, helemaal niet een feestje aan het bouwen..en nu liep ze ook niet in de weg..Dus waar heb ze het over???

Schiet op met die lange lijn..

volg me maar ik weet de weg..

Ja heb hem in me neus


hier heb je je portemonnee laten slingeren vrouwtje!!

Zo ik lig..hier met die worst..

Ja en nu???


vind de worst een betere beloning hoor

Na deze oefening gingen we naar vlakte revieren...
Was de bedoeling was is dat er een slachtoffer met mijn speeltje op een mat ging liggen en ik kreeg een bringsel aan me halsband en ze moesten kijken of ik die vast wilde pakken en daarna terug naar me vrouwtje 
en dan moest ik haar naar het slachtoffer brengen..



Hoop dat ze daar lekker ligt..straks

doe je hem nu wel goed om??

ja die is van mij..maar mijn vrouwtje heeft lekkere worst

en dan vooruit..

hup en los die lijn

ja waar blijf je nu weer...

oké ik ga al !!


   
zoeken naar slachtoffer..

we zitten verkeerd vrouwtje..ik zie geen slachtoffer..JIJ??

wat heb je gevonden??

zo bijna een slachtoffer gemaakt, zag het die vrouw op dat matje niet..
ik stuiterde er bijna boven op..wie gaat er dan ook in midden op het pad liggen??

Goed zo vrouwtje..je heb mijn bal weer terug gevonden..
knappe meid!!

Daarna mocht ik terug naar me boom.
Later kwamen remi en fedor ook bij me zitten 
en hebben daar gezellig als mannen onder elkaar gezeten.
Daarna kwamen de vrouwen terug en was het lunchtijd.

Na de lunch mocht ik gaan sorteren en apporteren.
ik moest beginnen om mijn speeltje vast te pakken..
Nou dat doe ik thuis wel hoor..Hier vind ik het veel leuker om mijn vrouwtje omver te springen.
Moest dit thuis oefenen..hahaha..als ze eens wisten..

Daarna gingen we sorteren..ze legde stokje op de grond en ik moest het stokje van mij eruit halen.
mijn vrouwtje liep netjes naar de rij stokje.. en ik wandelde er mooi overheen..
wat stokjes..waar liggen die dan?
Ze probeerde het nogmaals
nu maakte onze trainster een tikkend geluid met het stokje..
hopen zo mijn aandacht te krijgen voor het stokje..
Maar ik had geen tijd...om mijn aandacht van mijn vrouwtje met die lekkere worst af te halen
moet je op ze minst met een heel drumstel naast me staan te rammen..
voordat ik de aandacht van mijn vrouwtje haal..
Ook thuis oefenen..whahaha..echt zo grappig
Kan het prima thuis..maar hier ff niet hoor..

Daarna gingen we apporteren.
mijn vrouwtje gooide me speeltje weg en ik moest hem gaan halen.
Zij gooide..ik rende erop af keek erna en kwam terug..
ze gingen die bal uit eindelijk toch zelf wel halen als ik hem aanwees
mijn vrouwtje en de trainster kunnen prima apporteren..
waar hebben ze mij eigenlijk voor nodig.
Daarna vond ik het wel tijd om mijn vrouwtje uit te dagen om te spelen..
ze probeerde het nog 1 keer om me speeltje weg te gooien..
nou ik beloonde haar dan voor haar goede apporteer werk en bracht hem
 nu met de Dalton dans naar der terug..
Je moet toch altijd belonen voor goed gedrag?
Anders haalt mijn vrouwtje volgende week die bal niet meer op..
en dat moet ik niet hebben natuurlijk..

Nou volgende keer gaan we weer kijken wie er op cursus zit
mijn vrouwtje of ik??

dikke berepoot DALTON!!!












1 opmerking:

elianne zei

wahaaaaaa,
zat op je verhaal te wachten.

leuke fotos ook